fredag 29 maj 2009

Fullt upp

Tala om att ha fullt upp just nu: scrap offen på The Nook har dragit upp i ett ÄNNU snabbare tempo i den andra omgången. Sedan i förrgår kvällhar det presenterats en veckoutmaning, en "du måste ha med/får ej ha med"-utmaning (layouten härovan är till den utmaningen: använd blommor, färgen gult och minst tre mönstrade papper, men inte mindre än två foton, inga brads eller stjärnor. Man hade ca 24 timmar på sig), en blogghopputmaning (under två timmar) och nu precis en gallerikommentarsutmaning *puh*. PLUS att det händer roliga saker på Magdas forum i helgen när de inviger forumet, PLUS massa DT-saker som ska göras till Hildas Rum och tidningen samt Liftvarning.
Dessutom PLUS PLUS PLUS två små damer som kräver en hel del uppmärksamhet . Jag kan bara inte fatta hur mycket oreda de kan ställa till med på så kort tid, fem minuter är allt de behöver för att göra ett krigsområde av vardagsrum och kök - "diskar" med en halv flaska diskmedel över hela bänken, drar ut en påse med smuliga kex över köksbordet, bildar en kastrullorkester och ger sin mamma tinnitus - PÅ FEM (5) MINUTER!! Jag överdriver inte utan så är det hela tiden!

Jaja, i eftermiddag när Oscar kommer hem från skolan så ska jag packa in barnen i bilen, åka ner till stranden och grilla korv - förhoppningsvis rastar de av sig lite då inför kvällen. Jag är själv hemma ikväll, då Ola är på fest (igen!:-o) så jag kommer väl rasa ihop i soffan vid 20-tiden *fniss*.

Men innan dess ska jag ta en date med tvättkorgen (igen! *yippie*)...see yaa!

11 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Oj, du har verkligen 1000 järn i elden nu! Låter lite småjobbigt med så där högt tempo på Nook...

Jättefin LO du gjort, härligt med lite "arga" bilder ibland :-)

Karin sa...

*fniss* jaaa, ibland undrar man hur der små liven hinner med allt bus :)
Jättefin LO med härliga foton =)
Ha en härlig helg!

cia sa...

Ojoj, kan det bli högre tempo?!:-o

Du ska inte satsa på att scrappa ikväll då om du är solo?...;-)

Bettan sa...

Ojojoj, förstår om det blir stressigt nu :-o, men jag håller tummarna för dig! :-)
Gillar din Lo! Har själv jättesvårt att få till det med fler kort.

Örnen sa...

Hihi vilka busungar :-)
Superfin LO!!!!

Claudia79 sa...

hahaha hinner du sova och äta mitt i all det där?? ;)

Superfin LO - den känns så fräsch på nåt sätt!

Alex sa...

Hjälp, jag blir stressad bara jag läser det här! Hatten av för att du lyckas gång på gång skapa så här fina layouter med kastrullorkestern i bakgrunden ;-) Jag scrappar mest när lilltjejen sover.. en fördel med så små barn.. två sovpass per dag -> mycket scraptid till mamma ;-) Men jag känner mig lite småstressad ändå! Det är riktigt mycket att scrappa just nu... puh...

Pyzzlan sa...

Tack för titten i min blogg! Jag blir ju alldeles matt när jag läser hur mycket du hinner med. Jag har en handfull med jobb och ett barn - så jag är mäkta imponerad! Härlig uttrycksfull LO. Gillar verkligen fotona :-)

Maja Stokk / eyovine sa...

Hehe. skönt att höra att fler har samma vardag som jag.... dejtar framförallt tvättkorgen oftare än min kärlek =)... Är glad att jag la ner nook när jag hör hur mycket som ska göras... Gillar fotona på denna lo.. kul att scrappa annat än söta snälla barn =)

Kramen

Alex sa...

Tjohooo! Nu hoppas det igen.. ;-)
Kraaaaam vännen!

emmy sa...

sicken söt liten argbigga! :)

Related Posts with Thumbnails