torsdag 4 juni 2009

Jag kom på...

...att jag inte uppdaterat bloggen på nästan en vecka. *been a bad bad blogger*. Såhär kommer lite till .....*tada* The Nook igen (den såg ni inte komma eller hur?!!)
Tre kort till en kortutmaning, där man skulle ha med något mat/köksrelaterat samt chipboard i någon form. De här korten är jag väl inte så där nöjd över så jag hoppar och skuttar, men de var verkligen snabbscrappade. Till ytterligare en kortutmaning där man först skulle tillverka ett kort och sedan två till av spillbitarna. Lite hastverk detta också och fotat klockan 7 på morgonen innan jag skulle åka till jobbet *fniss*.
Till en utmaning där man skulle inspireras av något i ens omgivning: i det här fallet Linnéas klänning. Endast använda sig av cardstock, mönstrat papper och stickers - INGET annat. Utmaningen hette nåt i stil med: "scrappa som man gjorde 1999, då det inte fanns så mycket annat än detta att scrappa med". 1999 var jag gravid med Oscar, och jag passade på att göra en Lo om hans ultraljudsbilder. Till en utmaning där man skulle använda sig av ej "kantiga" foton utan de skulle vara klippta/skurna i nån form. En utmaning där man endast fick använda journalingspots som mönstrat papper.
Nu börjar jag tröttna lite, för det är så mycket utmaningar - men deadline är imorgon kväll för omgång två så jag kämpar på - har lite kvar att göra på min veckoutmaning så jag borde egentligen inte sitta här utan SCRAPPA! Sedan jobbar jag hela långa helgen, så jag hoppas det inte dyker upp för många utmaningar imorgon!
Tjing på ett tag!

10 kommentarer:

Sandi sa...

AWESOME work!!!!!!!

Anonym sa...

Luv your take on all the challenges.
Michelle M.

Rachel sa...

love the creatures!!!

Unknown sa...

Your work is so amazing! I'm speechless!

Alex sa...

Så himla mycket fint! Visst kommer det att kännas lite tomt när scrap-offen är över? Vad ska man då fylla bloggen med? :-)

Kram på dig vännen!

Örnen sa...

Wow vad mycket snyggt det var här inne!
Gillar "Vildvittra" särskilt mycket! Så coola mönster och färger :-)
Kram!

Mathilde sa...

Hej!
Vad superfina grejer!
Var har du köpt de färgade dymo-banden? Är på jakt efter sånna!
Kram

Linda - www.knorrigt.com sa...

Så snygga, älskar layouten med hjärtformade foton! ♥

Unknown sa...

Sååå fina!! Hjärtfotolayouten är bara helt underbar!

MissMian sa...

Wow så otroligt mycket fint!!! helt otroligt att Linnea har en sån klänning med ugglor! Den är ju som gjord att scrappa, förstår att du köpte den!! S effektfull LOn med alla hjärtbilder blev! Shit vad duktig du är!

Related Posts with Thumbnails