söndag 3 juli 2011

Mat och mormorsrutor

Inte klokt vad skönt det är att bara få vara ledig. Det finns massor med saker och projekt man kan ägna sig åt.
Man kan t ex plocka egensådd basilika och grilla hamburgare med mozzarella, tomat, rödlök och denna nämnda basilika.
Man kan ägna sig åt att virka mormorsrutor till en filt. Hittills har det blivit 10 stycken i storleken 10 x 10 cm. Om man då vill ha en filt i måtten 120 x 150 cm så blir det 168 rutor totalt. Många trådändar att fästa blir det också. Men jag tar det som sagt lite lugnt. Bara 158 rutor kvar, piece of cake!
(Den uppmärksamme kan även här få en skymt av ett kommande projekt som förhoppningsvis kommer bli av de närmsta dagarna. Om jag säger "Furubänk" kanske ni kan ana?)
Man kan också dricka hemmagjord flädersaft med isbitar. Mycket gott och läskande.
Ha en fortsatt bra kväll, det ska jag!!
/Marie

1 kommentar:

Nenne sa...

KUL att du bloggar lite igen Marie! Det här fixar du - läste just ditt inlägg om din bloggmara! Om jag nu ska ge mig på en gissning så tror jag att du kommer missa någongång i slutet av juli...vi tar den 23:e bara för att det känns bra! Hoppas ju förstås att det bara flyter på!

Stor kram!

Related Posts with Thumbnails