söndag 28 december 2008

Klockan är mycket...

...och jag borde lägga mig och sova känner jag. Oscar har kräkts i kväll åtskilliga gånger: tur vi hann gå på bio idag. LasseMajas detektivbyrå var en bra och välgjord familjefilm, rekommenderas för er som har barn i nedre skolåldern.
Städat i scraphörnan har jag faktiskt gjort. Delvis. Att man kan samla på sig så mycket grejer, ofattbart!

Har ni några nyårslöften ni ska avlägga?
Jag har lovat mig själv att ta bättre hand om mig själv: komma igång och träna (och göra det till en vana) och äta bättre. Jag måste gå ner ett flertal kilon, inte för att se bättre ut (även om det också skulle vara kul förstås, att inte se ut som en flytande valross i vattnet när vi är på stranden) men för att MÅ SÅ MYCKET BÄTTRE. Jag har kondis som en 90-åring känns det som. När jag kollade på en BMI-sticka från jobbet så utläste jag att jag egentligen skulle behöva gå ner 12 kg för att komma ner på det BMI jag skulle ha till min längd och vikt. 12 kg - det skulle ju inte vara så omöjligt eller hur? Gärna 15 t o m. Vill ni följa med på min viktresa?

Sedan ska jag bli en bättre bloggare också, jag tycker själv att det är kul att läsa och följa bloggar som uppdateras dagligen, ibland flera ggr t o m per dag. Så det har jag börjat sträva efter, vilket ni kanske märkt - nu har jag skrivit varje dag här de senaste dagarna.

Nu måste jag krypa till kojs, om det blir ytterligare en kräknatt...
God natt alla!

2 kommentarer:

MissMian sa...

Ser fram emot mer bloggande!!! :)

Kickans_blogg sa...

Hoppas ni frisknar på er snart!!
God fortsättning!! :0)
Kramen Kicki

Related Posts with Thumbnails