torsdag 11 december 2008

Födelsedag och hårklippning

I tisdags fyllde min stora/lilla tjej 3 år!!!! Jag kan bara inte fatta att för tre år sedan kom vi hem från BB som idag, den 11 december. *torkar en tår ur mammaögat* Grattis igen min älskling!

Och ikväll när jag satt och pysslade lite med Allt om scraptidningens nya nummer framför datorn, så hörde jag helt plötsligt från andra rummet: "Nej, Agnes stå still!!" Och så Agnes lilla röst: "Vaaassssss". När jag gick för att se vad de höll på med så kände jag mig som i den där reklamfilmen för Vodafone (är det väl????): ni vet det där med "För fler sätt att kommunicera". I reklamfilmen säger de "Visste ni att det vanligaste ordet föräldrar säger till sina barn är..." och så ser man en liten japansk kille som ska spraymåla sin pappas Porsche, en liten afrikansk kille som tänker döda en krokodil med ett spjut och så bla två små flickor som sitter och klipper varandras hår. Just det. Det sistnämnda. Resultatet:



SUCK. SUCK. SUCK.

4 kommentarer:

Angelika sa...

Å nej! Inte så roligt, ja hjälp det har jag faktiskt inte råkat ut för med barnen - ännu... :-)
Kram

Anonym sa...

Grattis till lilla sessan och hennes lyckliga mamma. :) Vilket olyckligt frisörklipp.. *s* Rackarungar!

MissMian sa...

Åh...men åh så tokigt det kan bli!!

Grattis till lilltjejen!!

Monika sa...

Aj aj aj... ja jag sitter här med ett igenkännande leende. Två gånger på raken gjorde min dotter det. Just som hon varje kväll konstaterade att hon var så glad för att håret blivit så långt...

Related Posts with Thumbnails