lördag 27 december 2008

Blääää...

....vad trist det är att tvätta. Det är så tråkigt så klockorna stannar. Nu har jag tvättat kräktvätt så att tvättmedlet har tagit slut och jag (tyvärr) måste köpa nytt. Hade jag haft råd skulle jag köpt mig fri från det tråkiga hushållsgörat, men nu är jag bara en dåligt betald landstingsanställd så det funkar ju inte. Själva tvättandet går väl an, men det är ju allt efteråt som är tråkigt: att plocka och vika och lägga in det på sin rätta plats *gnäll*

Iaf: Agnes spydde i natt, Linnéa nu på morgonen. Våra nyårsgäster har lämnat återbud och jag förstår dem: det är ju inget vidare med magsjuka och risken finns ju att vi inte är helt smittfria tills nyårsafton. Vi andra har klarat oss hittills *ta i trä*. Just nu är sambon faktiskt ute på en liten promenad med tjejerna, de skulle gå till dammen och mata ankorna. Även om man är sjuk, så kan det vara skönt med lite frisk luft: förhoppningsvis försvinner några av magsjukevirusarna då. Och jag och Oscar ska gå på bio i eftermiddag och se LasseMajas detektivbyrå - det ska bli skoj för jag känner ofta att Oscar hamnar lite på undantag härhemma. Tjejerna tar mycket plats och energi, för de är ju rätt.......ehhhhhh.....företagsamma kan man väl säga....*host*

Sedan har jag tänkt att försöka röja undan i scrapvrån ordentligt idag: vem vet - jag kanske hittar scrapinspirationen där någonstans i röran *fniss*

Ha en bra dag, mina vänner - det ska jag försöka ha!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nä fy jag hoppas att ni mår bra snart hela familjen. En jättekram till er alla
Kram Lotta

MissMian sa...

Hoppas att ni fortsätter att klare er och jag kan ju säga att jag förstår era gäster!
Har också städat scrapvrån idag det är kul att omorganisera lite ibladn och man hittar ju ssaker man glömt att man har!

Cath. sa...

Å, stackars er som åkt på magsjuka, lider med dig! Och tvättande...näää, jag tycker bara det är ett nödvändigt ont och ibland har jag tänkt att jag ska räkna ut hur många timmar i veckan som faktiskt går åt till tvätten... men sen tänkte jag att det är nog ingen idé...skulle bli så deprimerad då...;D

Hoppas alla blir friska fort så ni kan fira nyåret friska!
God fortsättning önskar jag dig i alla fall!
Kram!

Related Posts with Thumbnails