onsdag 29 oktober 2008

Mitt bidrag till Idoltävlingen vecka 3

Den här veckan skulle man inspireras av Abbatemat och någon av fyra Abbalåtar. Dessutom fick man bonuspoäng om man altrade något och använde bonusprodukten som den här veckan skulle vara något clear/transparent. Jag fick genast en idé när jag såg låtarna man kunde välja mellan, valet var givet: nämligen SOS! Från SOS var inte steget långt till "akut" och därefter till "akutväska". Detta kräver en förklaring: på jobbet har vi något som kallas akutväska, i denna finns saker som t ex hjälper till att fria luftvägarna på en patient som slutar andas och en massa andra hjälpmedel. Helt enkelt en väska som man använder sig av i en akutsituation, när en patient blir knalldålig. MEN.....det är även namnet på en tråkig ful necessär som står inne på vår personaltoalett - och i denna finns det saker som underlättar om man råkar ut för en akut situation en gång i månaden *fniss*
SÅ: jag gjorde helt enkelt en pytteliten tampongväska av en overlay och döpte den till "akutväska". Jag blev rätt nöjd över att jag någon gång kan komma på nåt skoj, jag med!

10 kommentarer:

Alexandra Lindgren sa...

haha, vilken rolig grej!
Den var verkligen jättefin, ett måste att ha med. Speciellt den där gången i månaden... .)

Emma sa...

Men en sån söt akutväska!!! Vem kan inte låta bli att älska den???
Vilken grej :)

Cath. sa...

Å, det var den mest bedårande akutväska som jag har sett!
=D
Kram, Catharina

Lisbet sa...

Jäklar vad SMART och vad SNYGGT det blev. I like it,,,

Helena sa...

Super cool=)

Anonym sa...

ja vilken rolig idé!!! supersöt väska!

MissMian sa...

*fniss*
gillar verkligen temat!! Snygg!!!

Anonym sa...

Ja nog har jag sett många lösningar på detta problem, men det här var det fyndigaste.

Trevlig helg

Ejris sa...

men himla vilken häftig Ide=)
kram

Anonym sa...

Hi,hi... den var ju supersöt! Kul idé :D

Related Posts with Thumbnails