måndag 22 september 2008

Uppdaterar

Ok, som utlovat kommer här lite bidrag till den stora tävlingen på The Nook.
Det är alltså en tävling som håller på i tre veckor, och den är utformad som ett "universitet", med 3 obligatoriska kurser (dvs tävlingar)per vecka samt ett antal valbara kurser (dvs tävlingar). För varje valbar kurs man fullföljer får man 5 poäng, i de obligatoriska kurserna får man "betyg" från 3-10. Utöver detta tillkommer även bonustävlingar där man kan plocka extrapoäng. Den som har flest poäng när de tre veckorna är slut vinner självklart.
Jag lägger inte upp alla mina bidrag, för en del är jag INTE nöjd med, hafsverk som jag är missnöjd med *blä*.
Extrapoäng matte: man skulle visa på antingen addition, subtraktion, multiplikation eller division. Jag räknade ut antalet koppar kaffe jag dricker på ett år *fniss*
Mattekurs: allt på LO:n skulle vara delbart med 3 (här har jag 6 foton, 3 papper, 6 blommor, osv osv)
Konstkurs: inspireras av ett konstverk, i det här fallet Vincent vanGoghs "Solrosor" (man fick välja själv vilket konstverk man ville använda)

Historia: scrappa foton som är minst 20 år gamla, samt ha med en "gammal" sak på LO:n (i det här fallet spetsen och de gröna knapparna). Trodde ni aldrig va, att ni skulle får se mig göra en riktig vintagesida?!
Engelskakurs: man skulle ha med ett foto på sig själv läsande en bok, journalingen var tvungen att bestå av minst 50 ord och vara på engelska.

13 kommentarer:

Cecilia sa...

så fina de är allihopa.

Lisbet sa...

Men jisses vad du har varit flitig. Snygga alster har du fårr till - go girl..

Anonym sa...

WAOW så många superfina layouter... kul den där med kaffet =D att det blir så många på ett år.

Anonym sa...

Vilka helt fantastiska bidrag! Härliga tolkningar och färger. Swirlisarna du undra om går att köpa på Stellas tror jag. Jag fick mina i ett MHV-paket:)

Jozebelle sa...

Oj vad du ligger i...tur jag inte anmälde mej för jag har haft häcken full ändå!!!

Snygga saker du gjort!!!

Carola sa...

Love them all.
Jätteläckra och vilka roliga utmaningar. Måste också göra såna till mig själv nångång :D.

Unknown sa...

Great pages! I esp like the coffee one...great idea for a page! Mine would be of TEA tho! lol

Hilde Aaslund aka Scoobie sa...

Superfine tolkninger av oppgavene på the Nook!

Kaffe-Loen er bare uber-cool!

Angelika sa...

Men oj va mycket fin du gjort! Du är ju helt fantastisk, såå fina lO:er!!
Älskar verkligen den med gamla fotot, roligt att se dig göra i den stilen, den blev ju helt underbar!
Kram kram

pysselpetra sa...

otroligt coola och snygga layouter. den med blommorna är verkligen unik. pussgurka är en annan favorit

Christa sa...

Lovely layouts! Love the coffee layout-I'm with you!!

MissMian sa...

Gillar verkligen alla men mest den "pussgurka" Gillar mer och mer när det är många foton...även om jag själv har svårt att scrappa med det!

Sharon sa...

You have a beautiful scrapping style, I love looking at your LO's

Related Posts with Thumbnails