torsdag 1 september 2011

En stilla vardagskväll

Tjejerna tittar på Bolibompa. Oscar sitter och spelar dataspel en stund, han har varit hemma från skolan idag för han är jätteförkyld. Vi har ätit lite kvällsmat. Jag handlade på väg hem från jobbet. Snart ska jag lägga fram kläder till imorgon och förbereda ryggsäckar. Barnen ska lägga sig om en timme (tjejerna då, Oscar får vara uppe lite längre om han orkar ikväll), det ska borstas tänder, läsas saga och pussas godnatt. När barnen lagt sig ska jag kolla på lite hämtade avsnitt av Most Evil (En av de bästa serierna som visats på Discovery enligt mig). Vid 22-tiden är det sängdags för mig också.
Vardag: låter kanske tråkigt för en del men jag är så otroligt nöjd med att få vara hemma på kvällarna med familjen och slippa jobba kvällar och helger på ett tag iaf. Härliga vardag - och imorgon är det fredag!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails