söndag 11 september 2011

10 år sedan

Vissa saker kommer man ihåg kristallklart, vad jag gjorde den dagen minns jag tydligt.
Jag hade precis börjat min praktik på en medicinavdelning på sjukhuset, Oscar var 1,5 år och hade precis börjat på dagis. Den dagen hämtade jag honom på dagis eftersom sambon var på kick off med jobbet i Glasriket i Småland. De skulle bl a äta hyttsill och så köpte han två glaslyktor av dessa:
(Bilden är lånad från Orrefors hemsida)

Iaf: när jag kom hem så ringde min mamma och sade åt mig att sätta på TV:n för det hade hänt nåt i New York - ett plan hade kraschat in i Empire State Building (enligt min mamma, som inte hade riktigt koll på läget). När jag slog på tv:n så såg jag bilder på det andra flygplanet som kraschade in i det södra tornet, det kändes helt overkligt.

Så idag har jag tänt mina stjärnljuslyktor som är inköpta för exakt tio år sedan.
Ha en bra kväll och ta hand om era nära och kära.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails