fredag 9 september 2011

Där ser man

Idag satt vi vid middagsbordet och diskuterade hur det var på 70-talet med tv-kanaler osv. Att det bara fanns två kanaler var helt ogreppbart, att man dessutom var tvungen att GÅ FRAM till tv:n när man skulle byta mellan dessa två kanaler var ju ändå mer konstigt enligt barnen. Tur då att den lilla trekanten kom upp i högra övre rutan varje gång det började ett nytt program i den andra kanalen så man inte missade något:-D
Sedan ville Linnéa titta på nåt program som jag såg när jag var liten, och vad var då mer lämpligt än Staffans Westerbergs proggprogram Vilse i pannkakan? Jag var så rädd för Storpotäten, men tittade ändå eftersom det inte fanns så många andra barnprogram att välja på. När Linnéa tittat färdigt på detta för mig mycket traumatiska barndomsminne så säger hon:
FÅr jag titta en gång till för det var ju jättebra!

EHHHH? Ja, där ser man... Döm själva...


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails