torsdag 16 september 2010

Vad jag håller på med just nu

Jag har som vanligt ett antal saker jag håller på med samtidigt, bl a två saker som ska bli julklappar, en docktröja, min ripplefilt (som ligger lite i malpåse just nu *hrmm*), mormorsrutor som även det ska bli en filt tror jag, en del scrappande och så några saker som här kommer på bild.
På 80-talet var det väldigt populärt med prylhyllor, där man kunde ställa upp all världens småkrafs och krimskrams. Nu är de populära igen, fast i lite pimpad form. Jag hittade inte min gamla prylhylla (kan hända att jag rent av slängt den i någon flytt), så jag köpte en på Röda Korset för 15 kronor. Den håller som bäst på att bli målad med vit färg, och sedan ska jag dekorera med lite scrappapper eller bilder ur böcker.
Detta ska bli en sjal, och den är nog snart kalr - går snabbt med stora stickor 10 och endast räta maskor.

Slutligen en bild på mitt gamla dockskåp - FÖRE. Jag hoppas det kommer bli ett EFTER också.
Dockfamiljen uppställd framför sitt slitna hus - jag hade t o m en boxer med valp och en bebis i vagga! Roliga detaljer som är värda att notera på bilderna tycker jag är blomlådan som fanns i många 70-talshem, lampan med glasmosaik, heltäckningsmattorna (syns lite dåligt på översta bilden) och 70-talspappans polotröja samt polisonger *fnissar*.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails