fredag 17 september 2010

Dagens boktips

Ninna ninna ninnanna..... *gnolar* Om ni var barn på 80-talet kommer ni säkert ihåg det här...


Men iaf, jag tänkte faktiskt tipsa om några böcker som jag läst/håller på att läsa just nu. En bok som man får ta i små portioner för den är så vansinnigt smärtsam att läsa (men ändå oerhört lärorik och tankeväckande) är "När livet stannar" av Malin Sävstam. Via jobbet var vi på en föreläsning med henne, och jag var helt tagen efteråt. Malin förlorade två barn, sin man och sin bästa väninna i tsunamikatastrofen i Thailand. Läs den!

En annan bok eller bokserie som jag håller på att läsa för Oscar just nu är serien "Vargbröder". Visst kan han läsa själv, men vi har gjort det till en mysig kvällsritaual att jag läser högt för honom ett kapitel varje kväll när han ska sova. Böckerna är vansinnigt spännande och jag rekommenderar dem varmt till er som har barn i skolåldern. Fantasyspänning när den är som bäst!

Ja, det var vad jag hade att komma med ikväll, ha det bra sålänge!

1 kommentar:

Aase sa...

Jag har också läst boken som malin skrivit. Så tänkvärd och sorglig
Kul med boktips det är alltid ngt nytt man hittar ;)
Ha en skön söndag! Kram Aase

Related Posts with Thumbnails