måndag 9 november 2009

Massa idéer

Jag har miljoner saker att göra och tänka på just nu, finns så mycket man kan göra! Alla scrapprojekt som är på gång: adventskalender i Allt om scrapbloggen, julkortstillverkning, julklappar i form av canvastavlor och små album... Listan kan göras lång!
Och så har jag ju hakat på Använd vad du har-utmaningen och vill så gärna skapa med tyg och garn också. Jag har inte gjort något färdigt än, kanske för att jag har lite FÖR mycket idéer *hmmm*.
I alla fall tänkte jag visa några bilder av saker jag har påbörjat, och kanske får klart.
När jag häromdagen stod och renbäddade vår säng, så fick jag fram det här gamla nötta påslakanet och det hade börjat gå sönder i ena kanten. Jag hade sett det här inlägget hos kreativa Therese/TipsyTessie och tänkte att jag kanske också skulle försöka mig på nåt sånt. Så nu river jag lakansväv i emsor för glatta livet! Får se var det slutar.
Härliga tyger i glada färger, de här tygerna har legat och samlat damm i en garderob sedan jag köpte dem på IKEA för flera år sedan. Det kanske äntligen kan bli lite nya gardiner och kuddar till barnrummet av dem?

Och så har jag börjat att virka upp lite garn som ligger också, jag har satt igång med produktion av mormorsrutor. Får se hur många rutor garnet räcker till och vad det blir av det: nån kudde eller filt till dockvagnen kanske?
Attans att jag strax ska iväg och jobba - vill PYSSLA!!!

1 kommentar:

Lilo sa...

Känner igen mig där! Så många idéer som surrar runt i huvudet! Tur man får ut några av dem i form av färdiga alster så man inte blir alldeles snurrig. ;)

Related Posts with Thumbnails