tisdag 24 november 2009

Det är mycket nu....och så en liten julkalender

Jag har mycket nu. Det mesta är dock roligt, men jag önskar mig mera TID för att hinna med allt och alla pysselidéer som snurrar i mitt huvud. Jag behöver verkligen min avkoppling för att få tankarna på annat än det tråkiga som händer på jobbet.

Men jag kanske kan lista lite här av allt det jag ska göra? Och bocka av allteftersom jag förverkligar mina idéer?

* Göra fler julkort

* Slå in de sista julklapparna till barnens paketkalendrar

*Inreda tjejernas rum ordentligt och göra det till det mysigt barnrum

* Virka sådana här söta små djur

* Skapa av mitt senaste DT-paket från Scraplagret

* Sticka massa söta kläder till tjejernas Barbiedockor

* Göra klart några små julklappar som jag inte kan skriva här vad det är för något, ifall personen i fråga skulle kika in

* Baka lussekatter

*Göra massa pyssel med barnen, små tomtar, julgransprydnader osv osv osv...

*Göra en fotovägg i vardagsrummet

*Sticka "Pippitröjor" till barnen

*Göra nåt av alla de tusen miljoner stickbeskrivningar som finns på den här sidan

* Göra klart några saker till "mina luckor" i Allt om Scraps julkalender. Den får ni inte missa: varje dag i december fram till julafton händer det nåt juligt, kuligt, pyssligt i tidningen!

Ja, ni förstår eller hur? Jag har triljoner grejer som vill komma ut, detta var bara en bråkdel. Men jag tror att jag behöver det just nu, förhoppningsvis får jag gjort något till slut istället för att bara tänka :-D

2 kommentarer:

Lilo sa...

Kommer precis från Nicolas blogg och hon önskar sig också mer tid. Och jag med! Konstigt att man vill göra så mycket jämt. Virka små djur gör jag med. Har nyligen virkat en liten gris. He he he... Och dina djur där har jag också i min virkmapp på datorn och tänkte prova på! =)

NB sa...

Önskar mig också tid i julklapp!

Related Posts with Thumbnails