söndag 18 december 2011

Kitschig gran

Jösses vad trött jag är efter en heldags shoppande och umgänge med de små fröknarna. De är ganska intensiva om man säger så, allt ska hinnas med och det ska hända saker hela tiden. Idag var vi på Rusta och inhandlade en liten plastgran som de ska ha på sina rum. Den har under kvällen satts upp och klätts. Hrmm, ta en grön ljusslinga, en rosa ljusslinga, silvrigt glitter och röda julgranskulor - då får man en smått kitschig gran. Jag ska ta en bild under morgondagen, nu har de små somnat så jag vill inte väcka den björn som sover.
Dessutom fick jag en bra idé till framtida julklappar åt barnen när jag läste det här inlägget hos Webmosterhelene. Vilken smart idé! Så idag när vi var på shoppingtur så passade jag på att fråga som i förbigående vilken julgranskula/prydnad de tyckte mest om när vi var på Åhléns. Sedan smygköpte jag just dem när de inte såg. Jag tänkte att det kunde vara en fin tradition precis som Helene.
Linnéa tyckte bäst om den här fina älvan och Agnes föll för den här söta ugglan.
Så det ska bli kul att ge dem på julafton.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails