måndag 12 december 2011

Ibland undrar man

Ja, ibland undrar man vad det ska bli av min minsting för hon funderar i så lustiga banor. MytomanAgnes nämnde häromdagen sisådär i förbigående att i somras när barnen sov över hos farmor och farfar så hade hon blivit påkörd och fick opereras. Märkligt att mina svärföräldrar inte nämnde nåt om det.
Igår undrade hon var jag var någonstans och när jag sade att jag bara var på övervåningen så uttryckte hon sin lättnad över att jag inte blivit uppäten av en krokodil.
Idag var hon trött som en pannkaka och imorgon ska vi kolla om det är någon mer tant som har tappat benet. Jo, för förra året när vi var på jobbet och lussade så var det en gammal dam som hade amputerat benet. Agnes har inte kunnat glömma detta under året som gått och imorgon är det som sagt dags igen för årets Luciafirande. Det blir en hektisk dag med besök först på mitt (förra) jobb, sedan sambons jobb, Linnéas fritids, tandläkarbesök och slutligen lussande på Agnes dagis.
Håhåjaja. Hektiskt men roligt och mysigt!
Nu ska jag snart krypa till kojs för jag är också trött som en pannkaka.
God natt!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails