tisdag 3 augusti 2010

Loppisfynd och en liten sneakpeak

Liten uppdatering av vad jag har pysslat med igen den senaste veckan... Eftersom scrappandet ligger på is just nu, så är det annat jag pysslar med i väntan på att Mr Mojo ska uppenbara sig igen. Lite betonggjutning har jag gjort, bl a små hjärtan som jag blev jättenöjd med. Jag funderar på om jag skulle stämpla nåt på dem med magnetstämplar?
Annars är det en del inredning som gäller just nu, jag syr nya gardiner till i stort sett alla rum i huset och pysslar vidare i tjejernas rum. Idag var vi på Myrorna och hittade dessa fynd, som ska få en makeover med sprayfärg och därefter hamna i leksaksköket bl a. Totalt gav jag 60 kronor för allt.
Jag blev extra extra nöjd över kakfatet, har letat efter ett i plast eller nåt annat hållbart. Jag ska ha det till de virkade kakorna jag gör. Äggkopparna ska också hamna i leksaksköket och lampfot samt skärm ska stå i fönstret.

Nej, detta är inte nåt jag har gjort nu, utan denna bild är lånad från Lundbys hemsida. Jag har nämligen fått hem mitt gamla Lundbydockskåp från 70-talet och planen är att jag ska renovera upp det och förhoppningsvis kan töserna få det i julklapp (med tanke på hur snabb jag är så är det snart dags att sätta igång *hrmm*)

Här däremot ser ni en liten sneakpeak av renoveringsobjeket, för närvarande ligger det i en plastsäck i garaget och jag fick smygöppna den för att ta en bild så de små nyfikna fröknarna inte skulle se... Fortsättning följer.

1 kommentar:

Nenne sa...

Åh så kul! både för barnen att få ditt gamla dockskåp men också att renovera det! underbar idé!

Related Posts with Thumbnails