tisdag 17 mars 2009

TRÖTT....

.....i mössan är jag som bara den. När ska min tvååring begripa att det är rätt gott att sova längre än till ca 4.30 -5 på morgonen?!!!! *gnäääälllll* Nog om det, jag har varit en kass bloggare den senaste veckan - mycket då som sagt för att Agnes hönapöna är piggmört så j**a tidigt, med följden att hon blir gnällspik vid 10 på fm. Och när Agnes är gnällspik så är hon även mammagris med stort M, bara mamsen som gäller då. Men hon är söt *älskar*.
Femkampen på Hildas Rum pågår fortfarande, än finns det chans att vara med! Så där går lite av min tid också, men det är så roligt ju! Och så skapar jag mellan varven till tidningen, där det snart är deadline för vissa delar. Men det är ju inget jag kan visa än.

Nu ska jag gå och lägga mig, hoppas jag inte drömmer mardrömmar om ett av de läskigaste barnprogram jag sett på länge. Män som leker med dockor som ser ut som Mike Myers i Alla Helgons blodiga natt kan ju ge vem som helst kalla kårar. Staffan Westerberg, kom tillbaka - allt är förlåtet!
God natt!

6 kommentarer:

MissMian sa...

Stackare..min Smilla har samma tider på morgonen och det är INTE kul!!!

Karin sa...

Nu var det ett tag sedan jag var här inne hos dig & kikade... Du gör himla mycket fint, prinsessa här under är heeelt ljuvlig.. Va colt med så många småbilder.. *liftvarning* =)

Känner igen detta med sovtiderna, Saga är 2 år & har helt plötsligt börjat vakna 06:20 (innan kunde hon sova till 8-9) jag är chockad & förstår inte när jag skall kunna sova ikapp.. hoppas det blir bättre.. För oss båda.. ;)

Ha en trevlig helg,
kram !

Millas blogg sa...

Hejsan!

Tittar in hos dig, hittade hit via Hildas rum bloggutmaningen.
Inte lätt det här med små barns sovtider, de gör lite som de vill. Som längst har matilda sovit till halv 7 och hon är 3,3 år.

Du har många fina layouter och kort här på bloggen. Gillar hur du gjort prinsess layouten med både svartvita och färgade foton.
det blev verkligen efffektfullt.

Kram Milla

Anonym sa...

o fy vilket otäckt barnprogram! Vilken tur att min son inte har upptänkt de och ska titta! Man kan ju få mardrömmar för mindre!

Hoppas att du slipper mardrömmarna i alla fall och att du snart får sova lite längre på morgonen. Kram

Theresa/Tette sa...

Ja, det är inte lätt det där med barns sovtider - hoppas att det kommer att ordna sig.

Vad mycket fint du gör och jag för sälla mig till hyllningskörne kring prinsess layouten - den var verkligen fin.

Vad kul att du är med i Magdas Scrapfeber - det ska bli roligt att se allt du gör av kitet!

Kram Tette
(Magdas DT)

Emma sa...

Ja...det där barnprogrammet har jag oxå funderat lite kring, kan jag ju säga....och ibland undrat om det är jag som håller på att bli gammal som inte riktigt...öh...fattar tycke för det.
Hoppas uppemedtuppentösen förstår charmen med att sova lääääänge på morgnen, snart. Usch, ja!! Vi har det okej just nu, mellan 5.30-6. Tidigare är inte mänskligt!! (säger hon, vars sambo börjar jobba 4 på morgonen...)

Åh, jag alkade totalt ur femkampen :( Och när jag missat två tävlingar, och några bonusdito, så får jag inte upp geisten igen.... Men jag ser att vi möts inne hos Magdas :)

Kramar!!!

Related Posts with Thumbnails