lördag 14 januari 2012

Tankar inför 2012

Har ni några tankar inför 2012? Drömmar, mål, löften??
Jag tror jag står inför ett spännande år som kommer innebära massa jobb och pluggande. Det ska bli spännande men samtidigt lite läskigt att börja läsa igen med allt vad det innebär av prestationsångest, stress, höga krav och känslan av att aldrig vara riktigt ledig. Men det ska även bli roligt att förhoppningsvis få nya kunskaper och även kunna utvecklas som människa och i min yrkesroll.
Blandade känslor som sagt inför skolstarten som börjar på måndag!
Scrapmässigt skulle jag vilja utvecklas genom att kanske vara med på fler onlinekurser och framförallt genom att försöka få in scrappingen som ett inslag i min vardag igen. Om jag hinner mellan jobb och plugg. Jag måste ta mig tid tror jag för att orka med allt annat.
Ett annat mål jag har är att jag ska använda mig till största delen av det jag har hemma, både alla scrapsaker och alla andra grejer som jag sparar på. Jag ska försöka bli mer miljövänlig genom att återanvända saker men samtidigt ta på rensarglasögonen och ge bort eller sälja det som jag aldrig kommer använda.
För övrigt ska jag verkligen försöka ta hand om mig själv. Sänka kraven, prioritera bort energitjuvarna och ägna mig åt det jag tycker är roligt till största delen.
En massa svammel såhär på lördagskvällen, hoppas ni har orkat läsa så långt.
Kram alla!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails