torsdag 11 augusti 2011

Lite förändringar

Idag har jag varit och pratat med min chef, jag ska få lite andra arbetsuppgifter ett tag och byta arbetsplats under en period. Det var så skönt, har gått och förnekat saker och ting så länge nu att det bara blev för mycket. Jag vet inte om man kan kalla det utbrändhet längre, som det hette förut men något liknande är det iaf som har hänt mig de senaste veckorna. Jag har inte skrivit ut det i klartext här i bloggen, men nu kan jag göra det känner jag. Amatörpsykologen Marie spekulerar vidare i om det kanske var en liten 40-årskris som drog förbi, med frågor som "Vill jag verkligen spendera resten av mitt arbetsliv springande som en skållad råtta på avdelningen tills jag går i pension?" och "Är det det här det går ut på?". Tja, låt mig säga såhär: jag ska verkligen ta hand om mig själv i fortsättningen för jag har insett att man faktiskt bara har ett liv och det gäller att göra det bästa av det. Ta hand om er.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails